BMW i3 (2014). Джерело: BMW
Китайська компанія Martigi Manufacturing (MTG) випустила для знятого з виробництва BMW i3 акумуляторну батарею з осередками підвищеної густини на основі нікель-кобальт-марганцевої хімії (NCM). Сучасний накопичувач може вдихнути нове життя у застарілу модель.
що відомо
Один із головних недоліків оригінального BMW i3 – це скромний запас ходу. Хетчбек, що вийшов у 2013 році, в базовій версії «60» оснащувався акумулятором ємністю всього 18,2 кВт∙год (60 А∙год), що забезпечувало 81 милю за американським циклом EPA (близько 130 км) або 161 км за чинним на той момент. Згодом модель отримала батареї на 94 А∙год і навіть 120 А∙год, остання з яких забезпечувала 153 милі (246 км) EPA або 309 км WLTP.
Однак власники перших версій i3 залишилися із застарілими батареями, які, до того ж, із роками втрачають ефективність. Насправді запас ходу таких машин може знижуватися до 70 миль (близько 110 км), чого вистачає лише міської їзди.
MTG пропонує рішення - акумуляторну батарею з комірками CATL. Новий блок фізично сумісний з усіма модифікаціями i3 і розміщується в штатному відсіку, але має значно більшу ємність - 54 кВт∙год або 154 А∙год. Це на 156% більше оригінальної батареї 60 А∙год і на 28% більше, ніж у найємнішої заводської версії.
Комплект заміни акумулятора BMW i3. Ілюстрація: MTG
Комплект складається з 96 осередків, розділених на вісім модулів, із збереженням штатної напруги та конфігурації. Для коректної роботи використовується модифікована система керування батареєю (BMS), а також новий комплект роз'ємів та кріплень. За наявності інструментів та досвіду подібних робіт установка можлива у гаражних умовах, але продавець рекомендує звертатися до спеціалізованих сервісів.
За заявою MTG, новий акумулятор забезпечує запас ходу близько 400 км (248 миль) у змішаному циклі. В опублікованому компанією відеоролику BMW i3 проїхав близько 300 км (186 миль) шосе із середньою швидкістю 100 км/год (62 милі на годину). Максимальна потужність заряджання постійного струму не змінилася - до 50 кВт.
Ціна нового блоку на майданчику Alibaba складає $5,800 без урахування доставки. Також пропонується більш доступна версія на 120 А∙год за $4,800, яка є прямою заміною оригінального акумулятора BMW. Гарантія від виробника складає три роки або 2,000 циклів зарядки-розрядки, хоча залишається відкритим питання доступності гарантійного обслуговування за межами Китаю. При цьому оригінальний акумулятор BMW коштує близько $15,000, не рахуючи установки.